Het Oude Dorp bruist

9 september 2023

Een bruisend evenement in Nieuwerkerk aan den IJssel, waarbij het charmante Oude Dorp wordt omgetoverd tot een dag vol muziek, cultuur en historie. Op het Oude Dorp is een mooi programma voor jong en oud, met optredens van The River Big Band, een braderie met trotse winkeliers, Oud Hollandse spelletjes voor kinderen.
In de middag is er ook een programma bij muziekschool Moz-art; een muziekproeverij, een spelerij gehost door bordspelenwinkel The Game-Inn en een afsluitende finale met The River Big Band op het buitenterrein van muziekschool Moz-Art.

Toegang: Gratis

Programmaoverzicht

• 10:00-16.00 uur: Braderie op de Dorpstraat op het Oude Dorp in Nieuwerkerk ad IJssel
  • 10.00: The River Big Band begint met spelen op de Dorpsstraat, koffieconcert voor de bezoekers
  • 10:30 uur: Officiële opening door de burgemeester.
  • 10:45 – 11:30 uur: (vervolg) Optreden The River Big Band, braderie in de Dorpsstraat en Oud Hollandse spelletjes rondom de kerk
  • 13:00 uur: Wandeling/speurtocht van Dorpsstraat naar muziekschool Moz-Art
  • 14:00 – 16:00 uur: Muziekproeverij o.l.v. een muziekdocent en Spelerij van bordspellenwinkel The Game-Inn bij muziekschool Moz-Art
  • 16:00 – 16:30 uur: Grand Finale met een spetterend optreden van The Rover Big Band op het buitenterrein van muziekschool Moz-Art

Speciaal voor Monumentendag zal er een Historische bus rijden tussen verschillende monumenten, met als opstapplaats Kerkgang 3, 2912 CL Nieuwerkerk aan den IJssel.

Tjjdens het Oude Dorp Nieuwerkerk Bruist is er van 10:00 tot 16:00 uur ook een gezellige braderie!
Wil jij als (lokale) ondernemer ook deel uitmaken van deze gezellige dag? Huur een kraampje voor slechts 25,- ex btw! Neem voor alle info contact op met Louise van The Game-Inn via info@game-inn.nl.