Gewoon Dichtbij op het Oude Dorp

Parento Thuiszorg is een thuiszorgorganisatie voor de regio’s Zuidplas, Capelle en Nesselande. Tessa Roos, de huidige bestuurder is een van de oprichters. Sinds dit jaar is er een duaal bestuur met de komst van Elma van der Eijk.

Naast de thuiszorg bieden zij Dagbesteding aan, hebben ze verschillende inloopvoorzieningen en organiseren zij maandelijks wijklunches in de verschillende wijken van de gemeente Zuidplas. Dit doen ze onder de naam Gewoon Dichtbij. Belangrijk is het versterken van de eigen kracht, bevorderen sociale contacten in de wijk, mantelzorgondersteuning en ontmoeting.  Parento Thuiszorg ondersteunt Gewoon Dichtbij.

Per 6 september aanstaande verhuizen zij met Gewoon Dichtbij van Kerklaan 98 naar Kerklaan 53, waar voorheen Brick King LEGO zat. Inloophuis Koffie Enzo verhuist met ze mee. Zij zijn vanwege de verhuizing van het inloophuis en de Dagbesteding een nieuw project gestart: Samen voor de buurt. Hiermee hopen zij geld in te zamelen om op de nieuwe locatie van het inloophuis een keuken en aangepast toilet te realiseren. In 2022 hoopt Parento op 7 dagen per week openstelling voor inlopers. Om dit te realiseren is Parento onder andere op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Ken je iemand die een paar uurtjes per maand op de inloop wilt helpen, neem dan contact op met Parento.